Garantie & Klachten

Garantie

Bij  Boom / Ouderwetsewinkel.nl verkopen we alleen kwalitatief goede producten. De garantie op onze Unger producten is dan bijvoorbeeld ook 2 jaar. 

Naast de wettelijke garantie geldt vaak ook de fabrieksgarantie, deze termijn kan oplopen tot meer dan twee jaar. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je deze terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product.

Hoe gaan wij om met garantie: 

  • Standaard 2 jaar garantie op alle Unger producten.
  • Het specifieke garantietermijnen is afhankelijk van het product.
  • De garantie is van kracht vanaf de datum van aankoop.
  • Je hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product of teruggave van je geld. 
  • In geval van garantie worden er nooit retourkosten in rekening gebracht. Uiteraard vergoeden we ook de kosten van verrzending naar de leverancier en terugsturen van het product. 
  • Deze garantie geldt boven op en onverminderd de wettelijke rechten die je als consument al hebt. 

Wanneer is er van garantie geen sprake:

  • Schade als gevolg van onjuist gebruik.
  • Indien het product versleten is door normaal gebruik
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst/aanschaf van het product. Wanneer dit het geval is, vragen we je direct contact met ons op te nemen.


Klachten

Heb je een klacht over een product of een bestelling dan kun je dit melden via het contactformulier, telefonisch via of +31 (0) 72 512 0857 (tijdens de winkel openingstijden).
Neem je contact op via het contactformulier, vul dan je telefoonnummer in waarop je overdag bereikbaar bent, dan nemen we contact met je op en lossen we het samen op.

Een klacht over bijvoorbeeld onze website, een betaling of onze service kun je via e-mail: klantenservice@ouderwetsewinkel.nl of via het contactformulier melden.

We streven ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren, maar je krijgt in ieder geval binnen 10 dagen een inhoudelijke reactie.


Europese online geschillenplatform

Het is voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het Online Dispute Resolution (ODR) platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

naar Europese online geschillenplatform (ODR) >